Ιστορία
Αρχαιολογία
Κοινωνική Ανθρωπολογία

Οδηγίες για εγγραφές 2025

Η εγγραφή των επιτυχόντων  των Πανελλαδικών Εξετάσεων και λοιπόν κατηγοριών έτους 2025 στις Σχολές και τα Τμήματα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, μέσω του Πληροφοριακού Συστήματος Ηλεκτρονικών Εγγραφών 2025 του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού στην ηλεκτρονική διεύθυνση https://eregister.it.minedu.gov.gr έως και την Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025.

Οι επιτυχόντες, μετά και την υποβολή της ηλεκτρονικής εγγραφής, θα πρέπει να αποστείλουν στο email της Γραμματείας του Τμήματος (g-ha@uth.gr) με θέμα «Εγγραφή -Δικαιολογητικά ακαδ. έτους 2025-2026» τα παρακάτω:

  1. Ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής,
  2. Φωτοαντίγραφο Δελτίου Αστυνομικής Ταυτότητας ή άλλο δημόσιο έγγραφο (ότι δηλώσατε στην ηλεκτρονική εγγραφή),
  3. Αποφοιτήριο (αφορά όσους/ες είναι εγγεγραμμένοι/ες σε άλλο Τμήμα).
  4. Τρεις (3) φωτογραφίες τύπου αστυνομικής ταυτότητας.

Επιπλέον για την εγγραφή των επιτυχόντων:

α) με την κατηγορία μουσουλμανική μειονότητα Θράκης θα πρέπει παράλληλα με τα ανωτέρω δικαιολογητικά να αποστείλουν βεβαίωση στην οποία να αναγράφεται ότι είναι εγγεγραμμένοι στα δημοτολόγια Ξάνθης, Ροδόπης ή Έβρου.

γ) με την κατηγορία σοβαρών παθήσεων θα πρέπει παράλληλα με τα ανωτέρω δικαιολογητικά να αποστείλουν: 1. Ευκρινές φωτοαντίγραφο του τίτλου απόλυσης: απολυτηρίου ή πτυχίου ή αποδεικτικού του σχολείου από το οποίο αποφοίτησαν και 2. Ευκρινές φωτοαντίγραφο του Πιστοποιητικού διαπίστωσης της πάθησης που έχει εκδοθεί είτε α) από αρμόδια επταμελή Επιτροπή του νοσοκομείου, όπως αυτές συστήνονται κάθε χρόνο, με υπουργική απόφαση, σύμφωνα με την αριθ.Φ.151/17897/Β6/2014 (ΦΕΚ 358 Β΄) κοινή υπουργική απόφαση, είτε β) από την Επιτροπή εξέτασης ενστάσεων υποψηφίων με σοβαρές παθήσεις για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση σε ποσοστό 5% η οποία συγκροτείται με κοινή υπουργική απόφαση, κατόπιν εισήγησης του Κεντρικού Συμβουλίου Υγείας (ΚΕΣΥ) του Υπουργείου Υγείας.

Καταληκτική ημερομηνία ηλεκτρονικής κατάθεσης των δικαιολογητικών είναι η  14η Σεπτεμβρίου 2025.

Απόφοιτοι Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο διακρίθηκαν στη Βαλκανική, στην Ευρωπαϊκή ή στη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής ή Ρομποτικής, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας ή Οικονομικών κλπ. Από Τετάρτη 27 Αυγούστου 2025 έως και Πέμπτη 4 Σεπτεμβρίου 2025 υποβάλλουν αίτηση για εγγραφή στις Γραμματείες των Πανεπιστημιακών Τμημάτων οι απόφοιτοι Γενικού Λυκείου και ΕΠΑΛ, οι οποίοι κατά τη διάρκεια της φοίτησής τους στο Λύκειο διακρίθηκαν στη Βαλκανική, στην Ευρωπαϊκή ή στη Διεθνή Ολυμπιάδα Μαθηματικών, Πληροφορικής ή Ρομποτικής, Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας ή Οικονομικών και τους έχει απονεμηθεί πρώτο, δεύτερο ή τρίτο βραβείο (χρυσό, αργυρό ή χάλκινο μετάλλιο), στον Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό για Νέους Επιστήμονες (EUCYS), στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Φυσικών Επιστημών (EUSO), με την απονομή σε αυτούς του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου, στην Ευρωπαϊκή Ολυμπιάδα Μαθηματικών Κοριτσιών (EGMO) με την απονομή σε αυτές του πρώτου, δεύτερου ή τρίτου βραβείου (άρθρα 40 και 138 του Ν. 4692/2020 (ΦΕΚ 111 Α’)). Σύμφωνα με τις διατάξεις της αριθ.Φ.153/66380/Α5/2021 (ΦΕΚ 2449 Β΄), οι ανωτέρω μαζί με την αίτηση εγγραφής καταθέτουν στη Γραμματεία του Τμήματος εισαγωγής (Γραμματεία Τμήματος Ιστορίας Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας, Αργοναυτών -Φιλελλήνων  Τ.Κ. 38221, γραφείο 6, ημιώροφος, κτίριο Ρ. Ιμβριώτη, Βόλος ) Βεβαίωση της Διεύθυνσης Εξετάσεων και Πιστοποιήσεων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού από την οποία προκύπτει ότι πληρούνται τα απαιτούμενα όπως προβλέπονται στις διατάξεις των άρθρων 40 και 138 του Ν. 4692/2020 (Α΄ 111) και του άρθρου 9 του Ν. 4777/2021 (Α΄ 25). Υπενθυμίζεται ότι για τη συγκεκριμένη ειδική κατηγορία ΔΕΝ εφαρμόζεται η ηλεκτρονική εγγραφή

Όταν ολοκληρωθεί η ταυτοποίηση και καταχώρηση των στοιχείων σας θα σας αποσταλούν κωδικοί από την Διεύθυνση Μηχανοργάνωσης του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με SMS στον αριθμό κινητού, που έχετε δηλώσει κατά την ηλεκτρονική εγγραφή, όπως και οι οδηγίες για την ενεργοποίησή τους. Σε περίπτωση που το κινητό τηλέφωνο που έχετε δηλώσει κατά την ηλεκτρονική εγγραφή σας έχει αλλάξει, θα πρέπει να ενημερώσετε τη Γραμματεία του Τμήματός μας.

Μετά και την ενεργοποίηση των κωδικών, θα αποκτήσετε ιδρυματικό λογαριασμό μέσω του οποίου μπορείτε να αιτηθείτε έκδοση ακαδημαϊκής ταυτότητας και έκδοση βεβαίωσης σπουδών. Οι άρρενες θα υποβάλλουν δύο αιτήματα ένα για κάθε χρήση και ένα για στρατολογική χρήση, αναγράφοντας στα σχόλια για στρατολογική χρήση. Επίσης, θα θέλαμε να διευκρινίσουμε ότι έως την ολοκλήρωση της παραλαβής των δικαιολογητικών και την ταυτοποίηση από τη Γραμματεία του Τμήματός μας, δεν θα είναι δυνατή η έκδοση πιστοποιητικού φοίτησης (βεβαίωση σπουδών) για τους πρωτοετείς.

Επιπλέον, όσοι/όσες φοιτητές/τριες επιθυμούν να υποβάλουν αίτηση μετεγγραφής/μετακίνησης σε άλλο Τμήμα, θα πρέπει πρώτα να έχουν ολοκληρώσει την εγγραφή τους στο Τμήμα ΙΑΚΑ του Παν/μίου Θεσσαλίας σύμφωνα με τη διαδικασία που περιγράφονται  παραπάνω και στη συνέχεια θα αναρτηθεί νέα ανακοίνωση  στην ιστοσελίδα του Τμήματός μας όταν θα αποσταλεί η νέα εγκύκλιος του ΥΠΑΙΘ σχετικά με τη διαδικασία αυτή.

ΙΑΚΑ: Κεντρική σελίδα Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας