Φωτογραφία

Ιστορία
Αρχαιολογία
Κοινωνική Ανθρωπολογία

Διδάσκοντες

Ελένη Μπεζέ

  • Βαθμίδα: Μεταδιδακτορική Υπότροφος
  • Επιστημονικά ενδιαφέροντα: Εβραϊκή ιστορία και Ολοκαύτωμα
  • e-mail:
  • Μαθήματα στο τρέχον ακαδημαϊκό έτος:

Βιογραφικό

Η Ελένη Μπεζέ γεννήθηκε στη Γαλλία. Σπούδασε στο τμήμα Φιλοσοφικών και Κοινωνικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Κρήτης και ολοκλήρωσε το μεταπτυχιακό πρόγραμμα Φιλοσοφίας του ίδιου τμήματος. Δίδαξε στην ιδιωτική εκπαίδευση και εργάστηκε ως επιμελήτρια εκδόσεων. Από το 2013 συνεργάζεται ως ιστορικός-ερευνήτρια με το Εβραϊκό Μουσείο Ελλάδος. Τον Ιούνιο του 2021 υποστήριξε τη διδακτορική της διατριβή στο τμήμα Ιστορίας, Αρχαιολογίας και Κοινωνικής Ανθρωπολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με επόπτρια καθηγήτρια τη Ρίκα Μπενβενίστε και θέμα: «Έλληνες Εβραίοι: Μνήμες και ταυτότητες μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο». Το 2021-2022 εκπόνησε μεταδιδακτορική έρευνα στο ίδιο τμήμα με θέμα: «Η εμπειρία της Shoah ως παράγοντας διαμόρφωσης μιας γυναικείας εβραϊκότητας στην Ελλάδα» για την οποία έλαβε υποτροφία από τη Fondation pour la Mémoire de la Shoah. Το 2023-2024 εκπονεί μεταδιδακτορική έρευνα στο ΙΑΚΑ με θέμα «Η ζωή των Ελλήνων Εβραίων στη Μεταπολίτευση. Συνέχειες και ασυνέχειες», για την οποία έχει λάβει υποτροφία από το καταπίστευμα Κ.Α. Τσαγκαδά

Δημοσιεύσεις

  • «Νέα ζωή», Έλληνες Εβραίοι μετά το Ολοκαύτωμα (1945-1955). Ιστορία, μνήμη, ταυτότητα, Άγρα, υπό έκδοση, 2024.
  • «Early female voices on the Holocaust in Greece», στο Νatalia Aleksiun και Eva Kovacs (επιμ.), Survivors’ Toil: The First Decade of Documenting and Studying the Holocaust, υπό έκδοση, 2024.
  • «Rae Dalven, Greek-Jewish-American, Feminist and Leftist”, Scandinavian Journal of Byzantine and Modern Greek Studies, τχ. 8, 2022, σ. 221-229.
  • «Avraham Benaroya und der Kampf für eine multiethnische Föderation der Arbeiter Griechenlands», στο Felicitas Heimann, Michaela Feurstein and Hanno Loewy (επιμ.), Die letzten Europäer. Judische Perspektiven auf die Krisen einer Idee, Europäische Verlagsanstalt 2022, σ. 178-182.
  • «Επικοινωνώντας την "εβραϊκότητα" στη φυλακή. Με αφορμή το σημειωματάριο του Μίλτου Γαρίδη», Αρχειοτάξιο, τχ. 23, Δεκέμβριος 2021, σ. 209-215.
  • «Being Leftist and Jewish in Greece during the Civil War and its Aftermath: Constraints and Choices» στο Rika Benveniste και Pothiti Hantzaroula (επιμ.), Jewish Life after the Return: Dutch and Greek Experiences after the Shoah, Historein, [S.I], v. 18, n. 2, 2019.
    https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/historein/article/view/14601
  • «Εβραϊκές διεκδικήσεις στη Θεσσαλονίκη την περίοδο κυριαρχίας του EAM, Νοέμβριος 1944-Ιανουάριος 1945)», Σύγχρονα Θέματα, 142, Ιούλιος-Σεπτέμβριος 2018, σ. 42-49.
  • «Εβραίοι αριστεροί και σιωνιστές στη μεταπολεμική Ελλάδα. Αποκλίσεις και συγκλίσεις (1945-1951)», στο Άννα Μαχαίρα και Λήδα Παπαστεφανάκη (επιμ.) Εβραϊκές κοινότητες μεταξύ Ανατολής και Δύσης, 15ος-20ός αιώνας: Οικονομία, Κοινωνία, Πολιτική, Πολιτισμός, Πρακτικά διεθνούς συνεδρίου, 21-23 Mαϊου 2015, Ισνάφι, Ιωάννινα 2016, σ. 345-357.
  • «Η ανάμνηση του διωγμού από την Ισπανία στις αφηγήσεις Εβραίων της Θεσσαλονίκης για τον πόλεμο και τη γενοκτονία» στο Κ. Γαρδίκα, Ά.Μ. Δρουμπούκη, Β. Καραμανωλάκης, Κ. Ράπτης (εισ., επιμ.), Πόλεμος, Κατοχή, Αντίσταση, Εμφύλιος. Η δεκαετία του ’40 και η μακρά σκιά της. Τόμος προς τιμή  του Χάγκεν Φλάισερ, Αλεξάνδρεια, Αθήνα 2015, σ. 171-178.
  • «Η συμβολή των μαρτυριών στη μελέτη και στη διδασκαλία της γενοκτονίας των Εβραίων», Νέα Εστία, Οκτώβριος 2011, τχ. 1848, σ. 599-618.
ΙΑΚΑ: Κεντρική σελίδα Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας